خانه / اخبار / بوی گرانی چرم ایرانی در بازارهای جهانی

بوی گرانی چرم ایرانی در بازارهای جهانی

بوی گرانی چرم ایرانی در بازارهای جهانی

به گزارش ایسنا، آمارهای ارائه شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گویای آن است که در شش ماهه اول سال جاری در حوزه صادرات محصولات دباغی و پرداخت چرم، ساخت چمدان، کیف دستی، زین و یراق و انواع پاپوش بالغ بر ۱۲ هزار تن کالا با ارزشی بیش از ۷۳ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار به کشورهای مختلف صادر شده است.

نکته جالب آنکه وزن صادرات این بخش نسبت به مدت مشابه سال گذشته تنها ۱.۷ درصد افزایش پیدا کرده اما با این وجود از نظر ارزش این صادرات رشدی معادل ۲۰.۷ درصد داشته است که این امر گویای آن است که قیمت این محصولات در بازارهای جهانی با افزایش قابل توجهی مواجه بوده است. در شش ماهه اول سال گذشته در این بخش حدود ۱۲ میلیون دلار کالا به کشورهای مختلف صادر شده بود که ارزش این کالاها حدود ۶۱ میلیون دلار اعلام شده است.

بنا بر اعلام سازمان توسعه تجارت، مدیرکل دفتر توسعه صادرات محصولات صنعتی و معدنی این سازمان با بیان این که طی هشت ماهه سال جاری صادرات محصولات نساجی از رشد ۱۸ درصدی برخوردار بوده است، گفت: صادرات گروه نساجی و چرم شامل ۲۷۹ میلیون دلار  و صادارت انواع کفش، پوست، چرم و ۵۱۲ میلیون دلار بوده و در هشت ماهه اول امسال صادرات پوست و چرم با ۱۴.۵ درصد رشد همراه بوده است.  صادرات پوست وچرم به هند نیز با ۱۵۷ درصد رشد همراه بوده است.

منبع: ایسنا

همچنین ببینید

بحران صنعت چرم در صورت صفر شدن واردات

بحران صنعت چرم در صورت صفر شدن واردات علی حسن‌زاده دلیر – رییس انجمن صنایع …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *