خانه / دسته‌بندی نشده / معاون وزیر صنعت: پویش خرید کالا ۴۰ درصد به فروش کفش ایرانی افزود

معاون وزیر صنعت: پویش خرید کالا ۴۰ درصد به فروش کفش ایرانی افزود


معاون وزیر صنعت:
پویش خرید کالا ۴۰ درصد به فروش کفش ایرانی افزود

معاون وزیر صنعت گفت: «پویش خرید کالای ایرانی» و استقبال مردم از این ایده در راستای تحقق شعار سال (حمایت از کالای ایرانی) فروش کفش داخلی ۴۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صداوسیما،  صادق نجفی گفت: به طور قطع با ایده های این چنینی در زمینه سایر کالاهای ایرانی هم می توان به این موفقیت بزرگ دست یافت و به رونق اشتغال و تولید کالاهای داخلی کمک های شایان کرد.

وی داشتن روحیه جنگندگی و خطر پذیری را برای فعالیت در شرایط کنونی بسیار ضروری دانست و اظهار داشت: برای مقابله با تحریم های آمریکا به افسران کاربلد در حوزه صنعت و ایده های نو نیاز است.

نجفی با بیان اینکه اقتدار اقتصادی موجب اقتدار سیاسی می شود، تاکید کرد: حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی تنها راه چاره و تحقق آن نیازمند گفتمان مشترک دولت، مجلس و قوه قضاییه است.

وی با بیان اینکه دولت سناریوهای مختلفی برای مقابله با بحران و شرایط تحریم دارد، بیان کرد: دشمن درصدد تضعیف روحیه صنعتگران است و ما با اتحاد و همکاری می توانیم شدت ضربه ها را کاهش دهیم.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با مقایسه سرانه صادرات پوشاک کشورهای ترکیه و چین با کشورمان، گفت: در حالیکه درآمد سرانه حاصل از صادرات پوشاک از ترکیه ۱۴۰ دلار و چین ۸۰ دلار است، این در کشور ما به ۸۹ سنت می رسد و این در حالیست که با تشکیل کنسرسیوم و تقویت برندها تنها از استان آذربایجان شرقی می توان ۳ میلیارد دلار صادرات پوشاک داشت و سرانه حاصل از صادرات آن را به ۴۰ دلار رساند.

نجفی اضافه کرد: با ایجاد کنسرسیوم های قوی هیچ قدرتی نمی تواند ایران اسلامی را تهدید کند.

وی همچنین ادامه داد: ۹۰ درصد مجوزهای تاسیس صنایع در سال های گذشته به سرمایه گذاری منجر نشده و این به معنای آن است که در آن سال ها تنها کمتر از ۱۰ درصد جوازهای تاسیس در کشور، منجر به سرمایه گذاری شده است.

وی گفت: صدور بی رویه و بی برنامه جواز تاسیس بدون توجه به ظرفیت ها موجب هدر رفت سرمایه ملی می شود و نبود آمایش سرزمین و محدودیت های موجود در تامین آب، برق و گاز در کنار اهلیت نداشتن متقاضیان دریافت جواز تاسیس از علت های به نتیجه نرسیدن طرح های صنعتی به شمار می رود.

نجفی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد از واحدهای دارای پروانه بهره برداری در داخل ۹۶۶ شهرک و ناحیه صنعتی کشور مستقر است، ادامه داد: ۲۰ درصد از این واحدهای صنعتی در ۵۰ شهرک خصوصی دایر و فعال هستند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با اشاره به اینکه راستی آزمایی واحدهای تولیدی به منظور شناخت واحدهای فعال و ظرفیت های موجود در دستور کار دولت است، بر توسعه کیفی شهرک های صنعتی به جای ایجاد شهرک های جدید تاکید کرد و افزود: مشکل برق شهرک ها تا سه ماه آینده به کمک وزارت نیرو حل می شود.

منبع: خبرگزاری مهر

 

درباره ی fazel

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *